Проєкт

Проект в стадії формування, тому тут поки що тільки нарис його концепції. Для обговорення. Втім, дещо вже і виконується, ну а план же можна буде в процесі роботи і доопрацювати? То берімося до справи.


1. Філософія

В теорії визначені два підходи до формування тих чи інших систем: згори-вниз і знизу-догори.

Люди, що симпатизують Бісмарку чи довго знаходились під впливом історії КПРС (це я, може, і про себе), є прибічниками першого. Але ті, що знайомились з Америкою разом з Алексісом Токвілем, розуміють вагу другого. Учнівське самоврядування можна будувати в школі від Положення (ну і наказу директора, різних наукових рекомендацій), а можна знизу. Це ж як?

2. Фактаж

Він відображений на посиланні Мережа, що в верхній частині головної сторінки блогу. Не надто надихає. І підштовхує до зміни підходів.

3. Базові області

Там, де згадана Мережа, деякі області позначені зірочками. Це, зрозуміло, свідчить про їх більший поступ у справі учнівського самоврядування. Виключно кількісний - більше людей цікавляться питанням. Але це ж інструмент і ми не можемо ним не скористатись для подальшої роботи. Підставу нам тут подадуть голосування у відповідних групах Учнівського самоврядування: Миколаїв, Рівне, Тернопіль, Хмельницький.

4. Базові класи 

А в деяких популярних педагогічних форумах є голосування щодо наявності рад класів. Далі наведені кількість голосів і згадки про наявну раду класу:

Позашкілля: 3 - 1. Вільна думка: 3 - 0. Уміти вчити: 72 - 19. Сайт: 2 - 0. Методоб'єднання: 3 - 1.

З'являється можливість означити й ці форуми та класи як базові. Для того, щоб спробувати одержати більше інформації про те, що в тих класах є, як працює рада класу. І тут дістаємось критичного моменту.

5. Волонтери

Так, будь-який проект рухають волонтери. Цей сайт є елементом інформаційного забезпечення саме їх діяльності. Не скажу, що координації, бо це вже наступний крок, як буде в цьому потреба. Поки що маємо звернутись до тих колег, що були активні в групах Учнівського самоврядування чи згадали в базових форумах про ради класів. Звернутись і спитати їх: чи не хотіли б вони розповісти про це загалу докладніше? І навзаєм одержати інформацію про досвід колег. Ну складчина, кожен поділивсь тим, що мав, і всі разом збагатились. Разом, ключове слово для самоврядування, правда?

  • Може в тих форумах, де відбувалось голосування. Як щось коротеньке, то можна і там.

  • Може в форумах власних закладів освіти. Це вже з прицілом на те, щоб обговорити, поділитись досвідом з колегами, а може щось і змінити, правда? На підставі досвіду роботи у минулому році. А тут ми подамо посилання на відповідне обговорення.

  • Може у власних блогах, може, скажімо, на Всеосвіті, а може на якомусь місцевому сайті. Це вже фундаментально, в надії на розлогу професійну дискусію. Коли фахівці питання обговорюють усебічно і кваліфіковано за участі громадськості, у нашому випадку батьків, посадових осіб освітньої галузі і депутатів з відповідної комісії. І знов тут подаємо посилання з прив'язкою до регіону.

  • А може й тут, так, у ранзі авторів цього блогу. Зрозуміло, щоб мати можливість у подальшому подавати інформацію про розвиток подій у базовому класі регулярно.

Виходить журналістика? Так, без сумніву, бо це ж в нас тут засіб масової інформації. Волонтерський і самоврядний. І тому в посиланнях на головній сторінці згадані Журналістика і Блогер. Для тих, хто тільки починає цей шлях і має навчатись.

6. План

Так, що ж маємо робити для початку?











4 коментарі:

  1. Цікаво, поділюся зі своїми знайомими викладачами.

    ВідповістиВидалити
  2. P.S. Уважно прочитав, але наразі давати оцінку не беруся. Справедливо було б, коли б висловилися люди, котрі працюють, чи навчаються у цьому середовищі.

    ВідповістиВидалити
  3. Оксана Кравчук12.03.23, 21:11

    Цікаво, долучимось в нашому форматі мистецької школи.

    ВідповістиВидалити
  4. Спасибі, колеги, процес пішов?

    ВідповістиВидалити

Не вагайтесь - пишіть, для нас це важливо.