Це робочий матеріал до
обговорення в форумі Творча майстерня.
Я не ставив його в
загальному доступі, бо не був певен, що це можу роботи з точки зору авторських прав. Загалом, моя мета полягає не в тому, щоб все це так обговорити, що всі б з
тим і погодились. Ні, я хочу знайти такого педагога (хоч краще і директора),
який би хотів запустити в себе все це практично. Ну а вже в процесі роботи ми б
тоді обговорювали не взагалі, а конкретно, в натурі, що і як треба робити з тим
самоврядуванням.
Дуже сподіваюсь на
активну участь запрошених до дискусії. А ось приклад з смоврядного учнівського життя:
Однією з умов успішного функціонування виховної системи в закладі освіти є діяльність органів учнівського самоврядування. Оскільки, наш час потребує лідерів нової формації - людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, у гімназії/ліцеї створено учнівське об’єднання[1] «назва». Це добровільне об’єднання учнів 5-11 класів, метою якого є формування в учнів почуття господаря гімназії/ліцею, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Основною
метою учнівського об’єднання є захист прав та інтересів своїх членів, створення
умов для розвитку здібностей підростаючого покоління.
Завдання та діяльність спрямовані на згуртування дітей для
виконання добрих і корисних справ, розвиток творчих здібностей
Учнівське
об’єднання «назва» має свої символи, традиції, статут і
програму дій[2].
Очолює
самоврядування голова Учнівської ради, який обирається на загальних зборах
(конференції) таємним голосуванням[3].
Виконавчим[4]
органом є Учнівська рада , до складу якої входять командири (старости)[5] класів і лідери самоврядування класів[6]
(за секторами[7]).
...
2.
Сектор внутрішніх справ[9]
...
3.
Сектор спорту та охорони здоров’я
4.
Сектор екології та охорони
природи[10]
...
5.
Сектор волонтерського руху[11]
...
6.
Сектор преси та інформації
7.
Сектор культури та колективних
творчих справ
[1]
Тобто громадська організація? Думаю,
це хибний підхід. Членом учнівського самоврядування мають ставати автоматично
всі діти, що зараховані до навчання. А не тільки ті, що вступили в організацію.
Наприклад, у Пласт. А то ще бувають пропозиції грати на цю тему.
[2]
Щодо статуту – це зайве, цілком
достатньо наказу директора про затвердження Положення. Ну а програма має
регулярно оновлюватись на підставі виборів лідера.
[3]
Як на мене, то краще відкритим
голосуванням і по класах після обговорення програм кандидатів. Чудовий момент:
голосування у Фейсбук-форумі класу.
[4]
Ні, мабуть що «керівним». Або вищим.
[5] Комісари адміністрації? Чи це
потрібно, як є голова ради класу?
[6]
Чому не «голова ради класу»?
[7]
Краще «напрямками роботи». Напрямок,
мабуть, має бути представлений в класі і загалом в закладі відповідними
органами та відповідальними учнями.
[8]
Я б приєднав це до «Спорту». Ну а
зміст я не обговорюю, це дуже і дуже проблематично. Зрозуміло, потребує
конкретного обговорення в конкретних закладах. Краще – в момент обговорення
Положення. Без такого документу взагалі нічого реального запустити буде не
можна. І, звісно, обговорення має бути широке, а затвердження на педраді.
[9]
Це, мабуть, «Наука»? Головний
сектор, що відповідає на питання якості освіти.
[10]
Я б приєднав це до «Науки».
[11]
Це варто назвати «Соціум».
[12]
Я не обговорюю зміст Плану (що є в оригіналі документу), але
можна зрозуміти, що є велике питання в тому, щоб узгодити Програму обраного
лідера, за яку проголосували учні, і План виховної роботи адміністрації.
Можливо, варто мати загальний річний план як методичку (хоча б і на основі
цього тексту, що ми зараз обговорюємо) і щорічно його обговорювати і
затверджувати як поточний.

Немає коментарів:
Дописати коментар
Не вагайтесь - пишіть, для нас це важливо.