О, я знаю: назва химерна, але от зараз розкажу, то тоді повернемось до назви, можна її і переписати. Але про все по порядку. Почались пригоди, за законами жанру, не на самому вебінарі, а під час зборів, підготовки до нього. Докладніше про це тут, а сам по собі вебінар - ось він:
Ну і тепер про пригоди.
Підготовка
Коли я одержав запрошення на вебінар, то, звісно, відразу вирішив додатись. Бо яка ж важлива тема! Ну і назва налаштовувала на актуальні підходи, так же? То однозначно цікаво, але треба ще, мабуть, запросити знайомих? І незнайомих по різних форумах. Так і зробив, а лайки при тому запрошенні показали, що не мені одному тема сподобалась, є зацікавлені по різних спільнотах нашого фейсбучного товариства.
Втім, і колишній досвід, і важливість, складність теми вказували на те, що не вдасться в обмежений час вебінару про все це змістовно і ефективно поговорити. А потім, от почнеться навчальний рік - так скільки ж буде питань відразу у класних керівників, а мине тиждень-два-три, з'явиться вже свіжий досвід, актуальний, цікавий для колег. То варто, мабуть, започаткувати відповідний форум? Найкраще, мабуть, на сторінці закладу освіти, де працює авторка вебінару. Ну і написав:
Ну і авторці вебінару пані Софії в приват написав. Але, на жаль, вона не помітила.
Вебінар
Ну все відбулось саме так, як і очікувалось: дуже корисно, маса конкретних важливих моментів, порад, побажань - ну от
погляньте. А тепер скажіть чесно: все ясно, жодних запитань? Так воно ж навпаки виходить: чим цікавіше, тим ширші горизонти, тим більше варіантів, напрямків для розвитку, а відтак і питань для обговорення.
Але є і, так би мовити, лакуни, бо, зрозуміло, таку тему охопити за годину-півтори неможливо. От, наприклад,
самоврядування. Чи
газета. Так, газета класу, от погляньте на досвід
запоріжан. То є, є про що поговорити класним керівникам. І саме для того, щоб зробити. Для початку почути про те, як щось хтось зробив десь - а тоді вже і самим, в своїй школі, в своєму класі зробити, але вже краще. Щоб поділитись з колегами, повернути їм, так би мовити, боржок. Чекати, коли всього цього навчить Міністерство чи Кафедра, мабуть, не варто? А гуртом же воно, звісно... ну будь-яку проблему краще вирішувати.
До речі, згадаймо Макаренка чи Сухомлинського - чекали вони чогось? Вказівок, методрозвідок, запрошень на підвищення кваліфікації? І тепер тільки уявіть, як би вони могли прислужитись нашій педагогіці, маючи... так, так, сучасні можливості: сайт, групу, кластер свого імені. Так то ж Макаренко... Ні, це не про персоналії, це про принцип: педагогіка є наукою практичною, її рухають саме практики, тут і зараз. А кафедра і міністерство аналізують, сприяють, допомагають. В міру, звісно, можливості. Ну годі вже філософії, переходимо до практики.
Продовження
У Франківську мій пост на сторінці поки що не прочитали. Ну і пані Софія не зазирнула у пошту, моє повідомлення не побачила. Шкода. Втім, місця для такої спільноти завжди
знайдеться. Питання в тому, чи хтось додасться не просто, щоб там бути, а щоб активно працювати. Для початку з вебінаром, його варто зараз обговорити - що хто помітив, що кому сподобалось, які є питання, а може й заперечення чи пропозиції. А далі вже рухатись за власними, так би мовити планами, за власними пріоритетами. Може хто не знає, але навчання дорослих без обговорення почутого в групі не відбувається. Тим андрагогіка і відрізняється від педагогіки: мало почути, треба з різних боків на це поглянути, почути колег, самому щось сказати. Ну і вже тоді братись за реалізацію. Бо ж, знов таки, дорослі навчаються не для сертифікату, для застосування нового знання на своєму робочому місці. Так, тут і зараз.
То відтак ми маємо запросити учасників вебінару утворити спільноту? Для продовження розмови на цю тему. Я їх прізвища з чату вебінару маю, ось вони:
Ольга
Толкачова, Віктор
Буряк, Алена
Tymoshenko, Ірина
Арзуманова, Наталія
Токайчук, Наталья
Кирилишина, Людмила
Романцова, Олена Хоменко (
1,
2), Таня
Куравкина, Iwan
Ahmet, Ольга Коваленко (
1,
2), Ірина
Роговик.
Упс, 12 загалом (число яке, а!), але, як можна побачити, далеко не всі відомі в групі НаУрок. Ну не писали туди ніколи... Шкода, втім, вони ж, може, побачать запрошення в своїх регіональних форумах? Чи знайомі передадуть привітання і запрошення до продовження розмови про вебінар, на якому вони були. Бо ми ж запрошення будемо ставити широко, тема, як ми пересвідчились, цікавить багатьох.
А як Ліцей 22 у Франківську таки пристане на пропозицію і відповідну групу запровадить у себе на сторінці, то і чудово. В кожній школі, в кожному закладі освіти таку групу варто мати. Згодні? То от зараз і попросіть свого адміна, щоб запустив. А нам тут покажете посилання. Бачте, процес пішов, вебінар працює. В вашому класі?
Ну і після запрошень по різних форумах маємо таку картину:
Але ніхто нічого не сказав. То будемо вважати, що питання закрите.
А це що? Так, для настрою... І про те, що можна в газеті вашого класу зробити сторінку улюблених станцій. На вебінарі про це було сказано, аж ось і приклад.
Маєте щастя, що вчителі, в своїй більшості, адекватні та толерантні люди. Я би послав такого "кур*атора" подалі, з його порадами і спробами керувати процесами...
ВідповістиВидалитиВи маєте на увазі авторку вебінару чи мене як ініціатора подальшого обговорення теми?
Видалити