Мабуть, ви вже здогадались, що Гімназія 19 в Запоріжжі подає черговий приклад роботи в медіаосвіті? Так, дійсно, знайомтесь з подією. А хто хоче побачити процес в розвитку, має познайомитись з історією питання.
Про це поговоримо в двох форумах:
загальному і
спеціальному.
Тут мене як пенсіонера зацікавили дід і бабуся Євгена Ринді. Хотів йому і Марині як учасниці розмови запропонувати один
проєкт. Але їх нема в групі...
Виглядає дещо незбалансовано (у порівнянні з №1) за темами і складом редакції, але з'явились деякі ідеї (чи не головне завдання справжнього ЗМІ будити в читачі творчу енергію?):
2.1 Хочу замовити Олександру на наступний номер газети статтю про Івана Кожедуба.
2.2 Розподілений
диспут "Революціонери і терористи".
2.3 Гурток юних істориків? Є такий в Гімназії?
Дуже акуратно скомпонована полоса, є редакція, діти пишуть, є розповсюдження (!). Відповідальний В.Паталаха, про це і поговорити б, розпитати але... В групі його не знайшов. Ну нічого страшного, ще не вечір.
Кирило Павлюченко! Так, дуже цікаво було б познайомитись. Алла
Білібуха?
Приємно дивитись, є редакція, в чому різниця між модераторами і журналістами?
Щомісячна! Мені такий формат більше подобається. Коротко, компактно, але часто. Зрозуміло, що як півроку збирати матеріал, то буде більш солідно. Але нам шашечки чи їхати? Ну, питання в тому, що вважати шашечками...
Але я не знайшов на
сайті попередніх випусків.
7. Висновки і пропозиції
Чудово! Головне загальне враження: проект в цілому, всі газети і всі учасники зробили певні кроки вперед за ці півроку. Це чудовий досвід для вивчення в масштабах країни, бо в нас багато вебінарів, конференцій, тренінгів, а показати, щоб помацати - цього, я думаю, бракує. Тому я відразу зараз цей текст публікую і засилаю його двом знайомим миколаївським директорам шкіл: Ірині Пастушковій і Тетяні Геллер. Ну ясно, мені ж хочеться, щоб миколаївці приклад запоріжців вивчили і перевершили, так же? Своя рубашка...
Втім, щоб вже витримати стандарти БіБіСі, скажу і про головне питання, що виникло, чи, скажімо, точку можливого зростання. Як на мене, то малувато йдеться про самоврядування класів, що воно робить, які вирішує питання, які має проблеми, які плани розвитку? Зрозуміло, що педагог має бути у цьому процесі, але ж поруч, а не на чолі, це ж самоврядування. Так, питання делікатне, але я маю сказати про свої враження і про те, на що можна звертати увагу саме для зростання і розвитку у новому навчальному році.
А сам тим часом буду уважно вивчати вже кожну з газет і цей текст дописувати. Паралельно, сподіваюсь, з запрошеними до діалогу миколаївськими колегами. А також багатьма іншими зацікавленими особами - педагогами, журналістами, активістами (дорослими і юними) - що захочуть щось сказати про шкільну журналістику.
А тепер вже і пропозиції.
7.1 Верстка
Всі газети зверстані. Тобто вони призначені для друку. А це можливо з огляду на те, що потрібен папір? А це сучасно з огляду на те, що сьогодні всі ЗМІ суть сайти? Але ж учні в рамках курсу медіосвіти мають навчитись верстати. То пропозиція на новий рік стратегічного курсу така: почати перехід на пару сайт-форум, маючи на увазі підготовку:
- тематичних розділів на сайті шкільної газети або автономних тематичних сайтів (наприклад Історія, Філологія) для публікацій теми;
- запровадження Фейсбук-сторінки гімназії для форумів класів, що мають підтримати процес обговорення публікацій на сайтах;
- запровадження конкурсу "Я зробив книжку" для опанування учнями процесу верстки.
7.2 Тема "Котики"
Зрозуміло, що фотки котів і собак є (і мають бути, і відео, і тексти) всюди. До речі, от ще один можливий погляд на тему, я його одній НУШ-школі запропонував як Навчальну технологію "Котенято нашого класу".
Але давайте вже до пропозицій:
- визначити відповідальних за тему серед педагогів і активу учнівського самоврядування (редакцію);
- вивчити альтернативні варіанти для розміщення інформації (можливо, спробувати йти паралельно?);
- протягом півріччя провести випробування нових форматів і підготувати аналітичну чи аргументовану пропозицію на друге півріччя.
7.3 Тема "Історія"
Тут та сама пропозиція, що і для котиків, але з тою різницею, що я вже знаю відповідальних за тему серед педагогів: Тетяна Давиденко і Ірина Старова. Знайомі прізвища? Ну і розподілений диспут хотілось би побачити...
Дві теми виглядають як пілотні і можуть координувати свою роботу, порівнювати, для того, щоб оцінити всі плюси і мінуси різних підходів.
---
На 5.05 маємо 55 переглядів (ні, правда, то не жарт). І один комент.
От покажу про 5:
На кінець тижня число переглядів стало 57, а на обговорюваному тексті 175. Це суттєво більше, ніж буває при новинах Мрії, і є наслідком запрошень, що ставились по різних форумах. Але ніхто нічого не сказав, що прикро, звісно. Ну нічого, будемо продовжувати, зробимо персональні запрошення тим, хто проявився у форумах лайками. Ну і педагогів, звісно, запросимо разом з адміністраторами гімназії.
11.05 79 переглядів, але ніхто нічого не каже, не вдається запустити
дискусію. Підемо далі, може знайдеться хтось для розмови? В тих школах, де газет взагалі нема? Так, бо поки що досвід Запоріжжя нікого не надихнув на повторення? Чому? Є питання? Які? Я й кажу...
19.05 121 перегляд цього тексту без реакції тих, хто бачив запрошення до дискусії.
6.10 143 перегляди. Бачте, життя триває, інформація всотується, приклад працює.
Дуже гарна справа, зацікавити дітей освоювати цю справу,як журналістика. Голосую за газету "Разом". Так тримати, початківці але на висоті!!!! Горжусь
ВідповістиВидалитиСпасибі, заходьте в форуми, де йде обговорення і які знаходяться в полі уваги журі.
ВидалитиА от дивіться, що я побачив на Полтавщині: https://mb-visnyk.blogspot.com/2023/06/blog-post.html?sc=1690095221589#c2891230240023484245
ВідповістиВидалити